Zamestnanec sa domáhal voči zamestnávateľovi doplatenia mzdy za neaktívnu časť pracovnej pohotovosti na pracovisku. Žalobca tvrdil, že počas pohotovosti, ktorú vykonával na pracovisku mu zamestnávateľ vyplácal mzdu len vo výške minimálnej mzdy, ako to bolo upravené v kolektívnej zmluve a internej smernici. Podľa názoru žalobcu však mal mať nárok na pomernú časť svojej základnej tarifnej mzdy, ktorá bola vyššia než zákonom stanovené minimum.
Obec odmietla žiadosť o sprístupnenie informácií o plate, prémiách a finančných zvýhodneniach náčelníka obecnej polície, pričom dôvodila, že náčelník je radovým zamestnancom obce, ktorý nemá ďalších podriadených zamestnancov, a preto nespadá pod okruh osôb, u ktorých § 9 ods. 3 zákona o slobode informácií ustanovuje povinnosť zverejnenia údajov.
Prokurátor podal protest proti VZN o výkone správy pri osobitnom užívaní miestnych a účelových ciest, v ktorom mesto stanovuje, že porušenie ustanovení tohto nariadenia je postihnuteľné podľa osobitných prepisov, pričom predmetné VZN zaväzuje len samotné mesto v postavení správcu miestnych ciest a účelových ciest v jeho vlastníctve ako predkladateľa stanoviska k rozhodnutiu správneho orgánu v povoľovacích konaniach, vydať súhlasné stanovisko l...
Zamestnávateľ mal za to, že so pracovný pomer so zamestnankyňou bol ukončený uplynutím doby, na ktorú bol dojednaný. Krajský súd neskôr rozhodol, že pracovný pomer trval aj po tejto dobe. Zamestnávateľ nástup do práce neumožnil.
Pracovný pomer napriek tomu trval až dokedy bol skončený zo strany zamestnankyne. Zamestnankyni bol priznaný nárok na náhradu mzdy. Spornou sa stala otázka, či má na uplatnenie si nároku na náhradu mzdy vplyv skutočnos...
Zamestnanec podal na zamestnávateľa žalobu z dôvodu nevyplatenia mzdy za prácu nadčas. Prácu nadčas žalobcovi oficiálne nikto nenariaďoval, ani nežiadal súhlas, keď ostal v práci dlhšie. Avšak žalovaný ako zamestnávateľ nikdy nezakázal žalobcovi byť v práci dlhšie ako bola jeho pracovná doba.
Spornou bola otázka, či existuje nezlučiteľnosť funkcie odmeňovaného poslanca obecného zastupiteľstva s funkciou príslušníka Policajného zboru, a či túto nezlučiteľnosť patrí odstraňovať obecnému zastupiteľstvu cestou prijímania uznesenia typovo podobného uzneseniu obecného zastupiteľstva žalovanej prijatého v práve rozhodovanej veci a napadnutého žalobou prokurátora.
Žalobkyňa pracuje pre obec ako „vedúca oddelenia“, pričom svoju funkciu v zásade vykonáva bez toho, aby prakticky prichádzala do kontaktu s užívateľmi verejnej služby. Vo forme písomnej žiadosti požiadala obec o možnosť nosiť v práci „šatku“. Obecné zastupiteľstvo túto žiadosť zamietlo a dočasne zakázalo žalobkyni vo veci samej používať pri výkone jej pracovnej činnosti symboly odhaľujúce jej náboženské presvedčenie až do prijatia všeobecnej p...
Žalobcovi bola daná výpoveď z dôvodu organizačnej zmeny. Súd výpoveď označil za neplatnú z dôvodu, že neexistujú zákonné prekážky na to, aby konateľ spoločnosti nemohol súčasne vykonávať v pracovnom pomere funkciu generálneho manažéra. Otáznym sa stalo, či je organizačná zmena, v dôsledku ktorej sa činnosti formálne vykonávané v „pracovnom pomere“, a ktoré nenapĺňajú pojem „závislej práce“, majú začať vykonávať v štandardnom obchodnom vzťahu s...
Ministerstvo zorganizovalo výberové konanie na pozíciu komisára štátnej polície a uviedlo, že na výberovom konaní sa môžu zúčastniť len uchádzači, ktorí dosiahli vek 18 rokov a nemajú viac ako 30 rokov, s výnimkou určitých osobitných prípadov.
Prejudiciálna otázka znela:
„Majú sa smernica [2000/78], článok 3 ZEÚ, článok 10 ZFEÚ a článok 21 [Charty] vykladať v tom zmysle, že bránia vnútroštátnej právnej úprave obsiahnutej v legislatívnom dekré...
Žalobca podal žalobu voči kolaudačnému rozhodnutiu obce, pričom nezákonnosť rozhodnutia videl v tom, že ako stavebný úrad rozhodol inžinier, s ktorým mala obec uzavretú dohodu o pracovnej činnosti, druh práce: „zabezpečenie činnosti preneseného výkonu štátnej správy na úseku stavebného poriadku“.