Odklad povinností k skládkovaniu odpadov

Prinášame dopad zmeny zákona k oprave odkladu skládkovania odpadov.


Dňa 7. novembra 2024 poslanci NR SR nečakane rozhodli, že povinnosť úpravy odpadu sa odkladá o ďalšie 2 roky. Nejde o rovnaký odklad úpravy odpadu ako po minulé roky, lebo ten platil pre všetkých bez výnimiek.


Zmeny k úpravám odpadu pred skládkovaním


Oprava chyby v zákone o odpadoch – skládkovanie na skládke

12/12/2024
Zmeny k daňovým predpisom od roku 2025

Zmeny viacerých daňových právnych predpisov prináša novela Zákona o DPH, ktorú schválila NRSR. Zmeny prinášajú napr. aj oslobodenie od transakčnej dane neziskových organizácií.


Viac TU:


Novela daňových zákonov – upravené znenie

12/12/2024
Náklady odstránenia reklamnej stavby

Ako sa vysporiadať s nelegálnymi reklamnými stavbami a nákladmi za ich odstránenie?


Viac nájdete tu:


Odstránenie reklamnej stavby obcou a vymáhanie nákladov odstránenia


 

12/12/2024
ntb
Prinášame pre vás možnosť naučiť sa pracovať s portálom isamosprava.sk.
Ukážeme vám jeho hlavné možnosti...
book
Pripravili sme prehľadný manál pre kandidátov na funkciu poslanca a predsedu VÚC v komunálnych...
book
Pripravili sme prehľadný manuál pre kandidátov na funkciu poslanca obce, mesta a mestskej časti v...

Strop pomoci de minimis pri viacerých projektoch

Návrh bol podaný v rámci sporu medzi Národný inštitút poistenia proti pracovným úrazom, Taliansko (ďalej len „INAIL“) a spoločnosťou Zennaro Giuseppe Legnami Sas di Zennaro Mauro & C. (ďalej len „spoločnosť Zennaro“), ktorého predmetom je odmietnutie uvedeným inštitútom vyplatiť príspevok priznaný spoločnosti Zennaro z dôvodu, že toto vyplatenie by viedlo k prekročeniu stropu 200 000 eur v priebehu obdobia troch fiškálnych rokov, ktorý je stanovený v článku 3 ods. 2 nariadenia č. 1407/2013 (ďalej len „strop de minimis“).

Postup týkajúci sa výzvy na predkladanie projektov upravený v tomto verejnom oznámení stanovoval štyri fázy, a to po prvé telematické odoslanie žiadostí, po druhé zaslanie dokumentácie doplňujúcej žiadosť, po tretie overenie zaslaných údajov zo strany INAIL a vyhovenie žiadosti a napokon po štvrté vypracovanie správy umožňujúcej skutočné vyplatenie grantu. V priebehu uvedenej poslednej fázy mal podnik predložiť vyhlásenie de minimis preukazujúce jeho oprávnenie na získanie grantu v požadovanej výške. Zennaro medzi časom získala aj iné granty.

Zennaro tak položila INAIL otázku, či s cieľom zabrániť prekročeniu limitu je potrebné buď znížiť výšku grantu vo fáze vypracovania správy, alebo predložiť zmenený projekt, ktorým sa zníži hodnota plánovaného projektu a v dôsledku toho aj grant.

Súdnemu dvoru boli predložené tieto otázky:

  1. Majú sa ustanovenia týkajúce sa poskytovania pomoci obsiahnuté v článkoch 3 a 6 nariadenia č. 1407/2013 vykladať v tom zmysle, že žiadajúci podnik, ktorý v dôsledku kumulácie s predchádzajúcimi grantmi prekročil maximálny povolený strop, sa môže – až do skutočného vyplatenia požadovaného grantu – rozhodnúť pre zníženie príspevku (prostredníctvom úpravy alebo zmeny projektu) alebo pre vzdanie sa (úplné alebo čiastočné) predchádzajúcich grantov, vrátane tých, ktoré už prípadne prijal, a to s cieľom neprekročiť uvedený strop?
  2. Majú sa uvedené ustanovenia vykladať v tom zmysle, že uvedené rôzne možnosti (zmena alebo vzdanie sa) možno uplatniť aj v prípade, ak sa výslovne nestanovujú v príslušnej vnútroštátnej právnej úprave a/alebo vo verejnom oznámení týkajúcom sa poskytnutia pomoci?“
Obsah je prístupný len pre používateľov s licenciou. Prosím , alebo ak ešte nemáte licenciu, prejdite SEM.
Žiadosť o licenciu na mieru

Oboznámil som sa so spracúvaním osobných údajov