Verejné obstarávanie
Zmyslom verejného obstarávania je, aby sa rozpočtové prostriedky použili len na určené účely a na krytie nevyhnutných potrieb a opatrení vyplývajúcich z osobitných predpisov, pričom je nevyhnutné zabezpečiť maximálnu hospodárnosť a efektívnosť ich použitia.
Súčasťou tohto inštitútu sú informácie týkajúce sa najmä nasledovných oblastí: služby/práce/limity v € a možnosti pri obstarávaní obcami.
Odborná doktrína
Zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení Zákon č. 315/2016 Z. z. o registri partnerov verejného sektora v platnom znení Vyhláška úradu pre verejné obstarávanie č. 118/2018 Z. z., ktorou sa ustanovuje finančný limit pre nadlimitnú zákazku, finančný limit pre nadlimitnú koncesiu a finančný limit pri súťaži návrhov v platnom znení Vyhláška Úradu pre verejné obstarávanie č. 152/2016 Z. z.,ktorou sa ustanovujú podrobnosti o oznámeniach používaných vo verejnom obstarávaní a o ich obsahuv platnom znení Vyhláška Úradu pre verejné obstarávanie č. 155/2016 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o jednotnom európskom dokumente a jeho obsahu v platnom znení Vyhláška Úradu pre verejné obstarávanie č. 157/2016 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o druhoch súťaží návrhov v oblasti architektúry, územného plánovania a stavebného inžinierstva, o obsahu súťažných podmienok a o činnosti poroty v platnom znení
Zmeny vo verejnom obstarávaní od augusta 2024
8.7.2024
JUDr. Henrieta Bicáková
Dňa 19.06.2024 NRSR schválila návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní. Novela prináša viaceré významné zmeny.
Zmeny v podpore nájomného bývania, zákona o majetku obcí a zákona o verejnom obstarávaní
11.3.2024
JUDr. Helena Laposová
Dňa 13.02.2024 Národná rada SR schválila návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 222/2022 Z. z. o štátnej podpore nájomného bývania. Zákon mení spôsob kreácie členov predstavenstva Agentúry štátom, podporovaného nájomného bývania ( ďalej len „agentúra,“), a to tak, že po novom ich bude vymenúvať a odvolávať členská schôdza agentúry. Zároveň sa vypúšťa sedemročné funkčné obdobie členov predstavenstva agentúry.
Zmeny verejného obstarávania
9.2.2024
JUDr. Diana Horňáková
Dňa 08.02.2024 bol v MPK zverejnený návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní Navrhuje sa úprava minimálnej hodnoty podlimitnej zákazky na 50 000 €, za účelom výraznej časovej úspory a odbúrania zbytočnej administratívnej záťaže. Realizácia procesu verejného obstarávania sa nebude vzťahovať na zákazku, ktorej predpokladaná hodnota je nižšia ako 50 000 eur (z doterajších 10 000 eur) v priebehu kalendárneho roka alebo počas platnosti zmluvy, ak sa zmluva uzatvára na dlhšie obdobie ako jeden kalendárny rok.
Návrh metodiky pre skupinu „Počítače, monitory, tablety a smartfóny“ – zelené VO
19.12.2023
JUDr. Diana Horňáková
Dňa 12.12.2023 vláda SR schválila materiál označený ako „Návrh metodiky pre produktovú skupinu „Počítače, monitory, tablety a smartfóny“ s uplatnením environmentálnych charakteristík v rámci zeleného verejného obstarávania“. Materiál má podoriť rozvoj zeleného verejného obstarávania. Zelené verejné obstarávanie je strategický nástroj, prostredníctvom ktorého dochádza k vynakladaniu verejných finančných prostriedkov na obstaranie komodít so zohľadnením environmentálneho vplyvu nakupovaných tovarov, služieb a stavebných prác.
Obsah je prístupný len pre registrovaných používateľov. Prosím prihláste sa, alebo ak ešte nie ste registrovaný, registrujte sa.
Zákon o zaručenej elektronickej fakturácii a nové povinnosti pre obce
22.7.2019
Mgr. Miroslava Kušníriková
Zákonom o zaručenej elektronickej fakturácii (ďalej ako „zákon o ZEF“) dochádza k transpozícii Smernice Európskeho parlamentu a Rady 2014/55/EÚ zo 16. apríla 2014 o elektronickej fakturácii vo verejnom obstarávaní (ďalej len „smernica“) do slovenského právneho poriadku. Zákon nadobúda účinnosť 1.8.2019. Z hľadiska povinností zavádzaných zákonom o ZEF je smerodajný článok 7 smernice, v zmysle ktorého „členské štáty zabezpečia, aby verejní obstarávatelia a obstarávatelia prijímali a spracúvali elektronické faktúry, ktoré sú v súlade s európskou normou pre elektronickú fakturáciu“. Zavedenie elektronickej fakturácie iniciuje Európska únia a táto aktivita vychádza zo všeobecného konceptu rozvoja digitalizácie komunikácie a stratégie jednotného digitálneho trhu v rámci členských krajín EÚ.
Výnimky vo verejnom obstarávaní pre sociálne podniky
19.3.2019
Mgr. Monika Ivanová
Sociálne podniky môžu využiť nepriamu pomoc prostredníctvom zvýhodnenia vo verejnom obstarávaní. Odborný článok približuje možnosti využitia tejto formy zvýhodnenia.
Novela Zákona o verejnom obstarávaní a dopady na obce
18.1.2019
Mgr. Miriama Draškovičová
Zákon o registri partnerov verejného sektora vs. verejné obstarávanie
3.2.2017
Mgr. Matej Trnavský
V tomto odbornom článku sa venujeme zmenám, ktoré prináša nová právna úprava zákona č. 315/2016 Z. z. o registri partnerov verejného sektora (ďalej len „Zákon o registri partnerov verejného sektora“), ktorý s účinnosťou od 1. februára 2017 zavádza do právneho poriadku register partnerov verejného sektora do zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o verejnom obstarávaní“) a novým povinnostiam samosprávy pri verejnom obstarávaní.
Doručovanie (komunikácia) pri verejnom obstarávaní
11.4.2014
Mgr. Matej Trnavský
V obsahu tohto odborného článku sa venujeme problematike doručovania a komunikácie medzi verejným obstarávateľom a uchádzačom/záujemcom pri verejnom obstarávaní.
Povinná certifikácia aukčných softvérov
17.1.2014
Mgr. Jaroslav Lexa
K zoznamu podnikateľov a k preukazovaniu splnenia podmienok osobného postavenia po novele zákona o verejnom obstarávaní
23.8.2013
Mgr. Veronika Tóthová
Príspevok poskytuje odpovede na otázky súvisiace s preukazovaním splnenia podmienok osobného postavenia po nove zákona o verejnom obstarávaní.
Podmienky, za ktorých obec nemusí aplikovať postup verejného obstarávania
3.6.2013
GPL Mgr. Veronika Tóthová
Pravidlami verejného obstarávania sa zabezpečuje, aby príslušný nákup tovaru alebo služieb bol otvorený pre hospodársku súťaž dodávateľov na celom vnútornom trhu. Za niektorých okolností sa však na dodanie tovaru alebo poskytnutie služieb nemusí aplikovať postup verejného obstarávania.
Stanovenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní v súlade s princípmi verejného obstarávania
11.4.2013
GPL Mgr. Veronika Tóthová
Zmeny, ktoré priniesla zrýchlená novela do verejného obstarávania
18.2.2013
Mgr. Matej Trnavský
Problematika verejného obstarávania v oblasti sociálnych služieb
20.9.2012
Mgr. Alexandra Vicová
V oblasti sociálnych služieb právny poriadok Slovenskej republiky ustanovuje povinnosť niektoré služby verejne obstarávať (agentúry podporovaného zamestnávania, sprostredkovanie náhradnej rodinnej starostlivosti) a iné nie. Poskytovatelia sociálnych služieb sú registrovanými, niektoré aj akreditovanými poskytovateľmi konkrétnych služieb vo verejnom záujme. Je tým daný predpoklad, že spĺňajú základné podmienky pre poskytovanie kvalitných služieb. Poskytovanie sociálnych služieb neverejnými poskytovateľmi sociálnych služieb, ale aj výkon opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately za podmienok stanovených právnymi predpismi štát a samospráva financujú prostredníctvom finančných príspevkov. Autor si kladie za cieľ odpovedať na otázku, z akého dôvodu zákonodarca zakotvil niektoré sociálne služby verejne obstarávať a iné nie. Zároveň objasňuje podmienky, za akých sú samotní neverejní poskytovatelia sociálnych služieb povinní verejne obstarávať.
Usmernenie UVO k zmene zmluvy, rámcovej dohody a koncesnej zmluvy počas ich trvania
2.6.2022
Úrad pre verejné obstarávanie
Zmluvy a rámcové dohody na odvoz odpadu na dlhšie obdobie
3.9.2021
Mgr. Vladimír Fujak
Verejný obstarávateľ požiadal Úrad pre verejné obstarávanie so žiadosťou o vydanie metodického usmernenia k uzavretiu zmlúv (na dlhšie obdobie ako sú 4 roky) na poskytovanie služieb odpadového hospodárstva, a to:
Usmernenie k podmienke zaplatenia zmluvnej pokuty za verejného obstarávateľa, obstarávateľa úspešným uchádzačom pôvodnému dodávateľovi služieb ako prax pri zadávaní zákaziek na poskytovanie elektronických komunikačných služieb
27.1.2017
Úrad pre verejné obstarávanie
Najčastejšie otázky a odpovede k registru partnerov verejného sektora
27.1.2017
Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky
Príručka k Jednotnému európskemu dokumentu pre verejné obstarávanie
13.12.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Európska komisia poskytuje bezplatnú webovú službu pre verejných obstarávateľov a hospodárske subjekty, ktoré majú záujem vyplniť Jednotný európsky dokument (JED) elektronicky. Online formulár je možné vyplniť, vytlačiť a odoslať verejnému obstarávateľovi. Ak postup prebieha elektronicky, JED je možné exportovať, uložiť a predložiť elektronicky. V záujme preferovania elektronizácie vo verejnom obstarávaní Úrad pre verejné obstarávanie vypracoval Príručku k elektronickej službe na vyplnenie a opätovné využitie JED-u.
Všeobecné metodické usmernenie k inštitútu konflikt záujmov
17.10.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Všeobecné metodické usmernenie k nadobúdaniu alebo nájmu nehnuteľností
17.10.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
K rozsahu preukazovania osobného postavenia osôb, ktorých kapacity uchádzač využíva na preukázanie splnenia podmienok účasti
5.10.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Metodika zadávania zákaziek
5.9.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Úrad pre verejné obstarávanie pripravil metodiku zadávania zákaziek. Ide o dokument, ktorý by mal napomôcť účastníkom procesu verejného obstarávania pri zadávaní zákaziek.
K trestnej zodpovednosti právnických osôb z pohľadu účasti vo VO
17.8.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Informačné povinnosti verejného obstarávateľa podľa nového Zákona o verejnom obstarávaní
25.7.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
V súvislosti so zvyšovaním štandardizácie, transparentnosti a efektívnosti procesov verejného obstarávania si Úrad pre verejné obstarávanie dovoľuje dať subjektom verejného obstarávania do pozornosti prehľadné spracovanie informačných povinností podľa zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov vo vzťahu k Úradu pre verejné obstarávanie a Úradu pre úradné publikácie Európskej únie.
Zoznam kompletnej dokumentácie k novému zákonu o verejnom obstarávaní
11.7.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Úrad pre verejné obstarávanie vypracoval zoznam kompletnej dokumentácie, ktorý predstavuje ucelený materiál odzrkadľujúci povinnosti verejných obstarávateľov/obstarávateľov zdokumentovať, evidovať a uchovávať jednotlivé doklady a dokumenty z procesu verejného obstarávania, ktoré vyplývajú zo zákona č. 343/2015 Z. z., o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Jednotný európsky dokument
4.5.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Jednotný európsky dokument pre verejné obstarávanie (JED) predstavuje na účely zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 438/2015 Z. z. dokument, ktorým hospodársky subjekt môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené verejným obstarávateľom alebo obstarávateľom.
Výkladové stanovisko č. 7 k problematike chránených dielní a chránených pracovísk
25.4.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Výkladové stanovisko č. 6 k vyhotoveniu referencií
25.4.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Výkladové stanovisko č. 5/2016 k vyhodnoteniu ponuky obsahujúcej viac návrhov na plnenie toho istého kritéria
19.4.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Výkladové stanovisko č. 4 k povinnosti verejného obstarávateľa odôvodniť nezrušenie použitého postupu zadávania podlimitnej zákazky bez využitia elektronického trhoviska, ak bola predložená len jedna ponuka
19.4.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Výkladové stanovisko č. 3/2016 k právomoci úradu preskúmavať zmluvné podmienky návrhu zmluvy alebo rámcovej dohody, ktorá má byť výsledkom verejného obstarávania
19.4.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Výkladové stanovisko č. 2/2016 ku konfliktu záujmov
19.4.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Použitie opisných formulárov pri zadávaní zákaziek na elektronickom trhovisku
24.3.2016
Úrad pre verejné obstarávanie
Úrad pre verejné obstarávanie uverejnilo upozornenie k problematike použitia opisných formulárov pri zadávaní zákaziek na elektronickom trhovisku.
Výkladové stanovisko č. 8/2015 k definícii konečného užívateľa výhod
21.12.2015
Úrad pre verejné obstarávanie
Výkladové stanovisko č. 7/2015 k definícii konečného užívateľa výhod
3.12.2015
Úrad pre verejné obstarávanie
Úrad pre verejné obstarávanie zverejnil nové Výkladové stanovisko č. 7/2015 k definícii konečného užívateľa výhod podľa § 12a zákona č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní v platnom znení. Konečným užívateľom výhod podľa tohto ustanovenia je každá fyzická osoba, ktorá spĺňa ktorékoľvek z kritérií uvedených v bodoch 1 až 4 predmetného ustanovenia.
Pri každom konečnom užívateľovi výhod je potrebné v žiadosti o zápis do registra konečných užívateľov výhod uviesť zákonný dôvod pre jeho zápis do registra, pričom fyzická osoba môže súčasne spĺňať viaceré definičné kritériá konečného užívateľa výhod podľa § 12a zákona o verejnom obstarávaní. V tom prípade, žiadateľ o zápis do registra konečných užívateľov výhod uvedie v žiadosti pri každom svojom konečnom užívateľovi výhod zodpovedajúce ustanovenie (resp. ustanovenia) zákona o verejnom obstarávaní, na základe ktorého bol konečný užívateľ výhod určený. V zásade platí, že právnická osoba alebo fyzická osoba (podnikateľ) môže mať zapísaných aj viacerých konečných užívateľov výhod a každý z nich môže byť zapísaný z iného zákonného dôvodu.
Finančné limity účinné od 1. novembra 2015
23.11.2015
Úrad pre verejné obstarávanie
Pravidlá a postupy zadávania podlimitných zákaziek a zákaziek podľa § 9 ods. 9 zákona č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní účinného od 1. novembra 2015 vo väzbe na zmenu finančných limitov podľa § 4 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní.
Analýza najčastejších porušení zákona o verejnom obstarávaní
20.10.2015
Úrad pre verejné obstarávanie
Analýza najčastejších porušení ustanovení zákona č. 25/2006 Z.z. o verejnom obstarávaní v platnom znení (ďalej len "Zákon o verejnom obstarávaní") predstavuje analytický materiál, ktorý je vypracovaný Úradom pre verejné obstarávanie, podkladom ktorého sú v sledovanom období ukončené kontroly verejného obstarávania, ukončené konania o námietkach, vydané metodické usmernenia a vydané rozhodnutia Rady úradu.
Cieľom Analýzy najčastejších porušení ustanovení Zákon o verejnom obstarávaní je poskytnúť prehľad o najčastejšie sa vyskytujúcich porušeniach zákona o verejnom obstarávaní vo forme, ktorá bude kvantifikovať a odzrkadľovať intenzitu vyskytovania sa jednotlivých porušení zákona o verejnom obstarávaní v procese verejného obstarávania a na základe dosiahnutých výsledkov prispieť k čo najväčšej možnej eliminácii výskytu jednotlivých porušení Zákona o verejnom obstarávaní.
Výkladové stanovisko č. 2/2015 k zadávaniu zákaziek s využitím elektronického trhoviska
10.4.2015
Úrad pre verejne obstaravanie
Výkladové stanovisko č. 2/2015 k zadávaniu zákaziek s využitím elektronického trhoviska.
Zmeny v zákone o verejnom obstarávaní a ich vplyv na fungovanie miest a obcí
24.5.2013
Dagmara Kubíčková
Metodické usmernenie k používaniu elektronickej aukcie
27.10.2012
Úrad pre verejné obstarávanie
Na trhu je ponúkaných viacero e-aukčných systémov podporujúcich viacero typov e-aukcií, avšak predmetom metodického usmernenia nie je zadefinovanie jednotlivých typov e-aukcií. Jedným z cieľov metodického usmernenia je odporučiť verejným obstarávateľom/obstarávateľom, aby venovali náležitú pozornosť výberu typu e-aukcie a kládli dôraz na skutočnosť, že vo verejnom obstarávaní sa má použiť taký typ e-aukcie, ktorý je v súlade s požiadavkami stanovenými zákonom o verejnom obstarávaní (o. i. § 18, § 34, § 43 zákona o verejnom obstarávaní).
Výkladové stanovisko k § 43 zákona o verejnom obstarávaní
27.9.2012
Úrad pre verejné obstarávanie
Neobmedzená povinnosť použiť elektronickú aukciu sa vzťahuje len na zadávanie zákaziek na dodanie tovaru. Pri zadávaní zákaziek na uskutočnenie stavebných prác a poskytovanie služieb sa elektronická aukcia použije vtedy, ak povaha predmetu zákazky umožňuje dodržať princípy verejného obstarávania (v kontexte s použitím elektronickej aukcie predovšetkým princípu hospodárnosti a efektívnosti).
Výkladové stanovisko k § 35 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní
27.9.2012
Úrad pre verejné obstarávanie
Ak jednotlivé kritériá na vyhodnotenie ponúk súvisia s predmetom zákazky a umožňujú, aby boli ponuky vyhodnocované rovnako, sú nediskriminačné. Výber kritérií na vyhodnotenie ponúk a ich uplatnenie musí smerovať k dosiahnutiu ekonomicky najvýhodnejšej ponuky s cieľom získať za danú cenu najvyššiu hodnotu plnenia. Najvyššia hodnota plnenia predstavuje súhrn úžitkov (kvalitatívnych estetických, cenových, prevádzkových a pod.), ktoré sa dosiahnu. Verejný obstarávateľ, a obstarávateľ môže použiť aj iné kritériá na vyhodnotenie ponúk, ako sú uvedené v § 35 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní, za predpokladu, že súvisia s predmetom zákazky, sú nediskriminačné a podporujú čestnú hospodársku súťaž.
Výkladové stanovisko k § 35 zákona o verejnom obstarávaní
27.9.2012
Úrad pre verejné obstarávanie
Ak sa ponuky vyhodnocujú na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky, verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže určiť aj také kritériá súvisiace s predmetom zákazky, ktoré predpokladajú určitý prvok subjektivity pri ich uplatnení (napr. kvalita, estetické charakteristiky). Verejný obstarávateľ a obstarávateľ však v takom prípade musí určiť také pravidlá uplatnenia týchto kritérií, ktoré transparentným a nediskriminačným spôsobom zabezpečia objektivizáciu subjektívnych elementov uplatnenia príslušného kritériá.
Výkladové stanovisko k § 33 ods. 7 písm. d) zákona o verejnom obstarávaní
27.9.2012
Úrad pre verejné obstarávanie
V prípade, ak záujemca, uchádzač poskytne nepravdivé informácie alebo skreslené informácie vo vzťahu k podmienkam účasti a ich nepravdivosť je možné dokázať, verejný obstarávateľ, obstarávateľ alebo osoba podľa § 7 vylúči takéhoto záujemcu, uchádzača z verejného obstarávania bez ohľadu na to, že ostatnými poskytnutými dokladmi a informáciami preukázal splnenie podmienok účasti.
Výkladové stanovisko k § 28 ods. 1 zákona overejnom obstarávaní
26.9.2012
Úrad pre verejné obstarávanie
Ak zákon o verejnom obstarávaní pri konkrétnej podmienke účasti týkajúcej sa technickej alebo odbornej spôsobilosti neuvádza formu jej preukázania (napr. písm. c), g), h)), má verejný obstarávateľ, obstarávateľ alebo osoba podľa § 7 povinnosť určiť túto formu v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania, resp. v oznámení použitom ako výzva na súťaž.
Výkladové stanovisko k § 28 zákona o verejnom obstarávaní
26.9.2012
Úrad pre verejné obstarávanie
V prípade verejného obstarávania druhovo kombinovaných zákaziek, je možné požadovať od uchádzačov / záujemcov preukázanie splnenia podmienok účasti vo vzťahu k celému predmetu zákazky.
Výkladové stanovisko k § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní
26.9.2012
Úrad pre verejné obstarávanie
Splnenie podmienok účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) zákona o verejnom obstarávaní sa preukazuje vo vzťahu k predmetu zákazky.
Výkladové stanovisko k § 9 ods. 7 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní
26.9.2012
Úrad pre verejné obstarávanie
Vo verejnej súťaži sa vo vzťahu k § 9 ods. 7 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní ponukou rozumie len časť ponuky, ktorá neobsahuje doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti.
Vyhlásenie verejného obstarávania v prípade nedostatku finančných prostriedkov v rozpočte obce
12.10.2022
Mgr. Helena Laposová
Môže mesto ako verejný obstarávateľ vyhlásiť verejné obstarávanie v prípade nedostatku finančných prostriedkov v rozpočte mesta? Na čas plnenia bude mať mesto zabezpečené v rozpočte finančné prostriedky zmenou rozpočtu.
Zmena zmluvy z verejného obstarávania a výpočet ceny podľa metodiky ministerstva dopravy?
2.8.2022
JUDr. Henrieta Bicáková
Môže obec aplikovať metodický pokyn Ministerstva dopravy a výstavby SR č. 22/2022 na zmluvu o dielo, ktorej predmetom je výstavba bytov? Uzatvoreniu zmluvy o dielo predchádzalo verejné obstarávanie v roku 2019.
Povinnosť obcí obstarávať úver?
2.9.2021
Mgr. Helena Laposová
Je obec povinná uskutočniť verejné obstarávanie na úver? V prípade ak áno, čo všetko sa započítava do predpokladanej hodnoty zákazky?
Posun účinnosti VZN vs. neukončené verejné obstarávanie k parkovaniu
28.8.2021
Mgr. Helena Laposová
Je možné úpravu účinnosti VZN, ktoré sa týka parkovania formou VZN urobiť až po nadobudnutí účinnosti pôvodného VZN? Je možné účinnosť VZN formulovať opisne, bez určenia konkrétneho dátumu, napr. naviazať na ukončenie verejného obstarávania, keď nám ešte neskončilo verejné obstarávanie?
Zákazky vlastnej obchodnej spoločnosti obce tzv. „in-house“ zákazky
7.10.2020
Mgr. Jana Kochan
Môže obec zadať na priamo zákazku obchodnej spoločnosti, ktorej je obec 100%-tným vlastníkom a ktorej zadáva ročne cca 80% zákaziek? Je to v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní?
Profil obce ako verejného obstarávateľa
9.9.2020
Mgr. Vladimír Fujak
Aké sú v súčasnosti povinnosti obce pri zverejňovaní informácií v profile verejného obstarávateľa?
Sociálny podnik mesta vs. verejné obstarávanie
29.8.2020
JUDr. Adriána Kováčová
Zákon o verejnom obstarávaní sa nevzťahuje pre verejného obstarávateľa ak dodávateľom je registrovaný sociálny podnik. RSP bude založené 100% mestom ako nezisková organizácia alebo s.r.o., je nutné postupovať v súlade s ustanoveniami ZVO, keď bude RSP kupovať tovary a služby na uskutočňovanie jeho vlastnej podnikateľskej činnosti ?
Obstaranie služby v hodnote 10.000 Eur
19.7.2019
Mgr. Monika Ivanová
Aký je postup pri obstaraní poradenskej služby v sume 10.000,- Eur ročne, ak obec nemá schválené zásady hospodárenia s majetkom obce? Môže túto službu schváliť starosta alebo je potrebné uznesenie obecného zastupiteľstva?
Navyšovanie ceny diela počas rozpočtového provizória
3.5.2019
Mgr. Jana Kolesarova
Úloha zastupiteľstva a zmluvy vo verejnom obstarávaní
14.3.2019
Mgr. Miroslava Kušníriková
Otázka: Musí obecné zastupiteľstvo schvaľovať uzatvorenie každej zmluvy s úspešným uchádzačom podľa zákona o verejnom obstarávaní?
Sprístupnenie cenovej ponuky víťaza verejného obstarávania
20.12.2018
JUDr. Dagmar Pagáčová
Má obec povinnosť podľa Zákona o slobode informácií vyhovieť žiadosti o sprístupnenie cenovej ponuky víťaza verejného obstarávania na realizáciu diela financovaného obcou?
Zmena rozpočtu na cenu realizovanej obstaranej stavby
13.2.2018
JUDr. Henrieta Bicáková
Je možné počas realizácie stavby, ktorej realizácia prebieha na základe verejného obstarávania, znížiť rozpočtovanú položku na danú stavbu ak bola zmluvne dohodnutá cena vyššia? Vznikli dodatočné náklady, ktoré neprekračujú PHZ ale prekračujú vysúťaženú sumu. Je takéto uznesenie zákonné a platné? Ako by sme mali postupovať vo vzťahu k dodávateľovi stavby?
Dodatočné schvaľovanie zmluvy zastupiteľstvom?
24.10.2017
JUDr. Henrieta Bicáková
Starosta obce podpísal s najúspešnejšími uchádzačmi vo verejnom obstarávaní zmluvy o dielo. Tieto zmluvy boli zverejnené, no neboli schválené obecným zastupiteľstvom.Je potrebné tieto zmluvy schváliť aj keď dodatočne na zastupiteľstve? Mali byť tieto zmluvy pred zverejnením tak ako ostatné schvaľované zastupiteľstvom?
Obstarávanie právnych služieb
22.10.2017
Mgr. Lenka Michalovicova
Je pri verejnom obstarávaní právnych služieb rozhodujúce, či ide o obstaranie právnych služieb na zastupovanie v konaní alebo iba na odbornú právnu činnosť formou stanovísk alebo analýz?
Zmena zmluvy bez nového verejného obstarávania
12.4.2017
Mgr. Miriama Draskovicova
Je možné dodatkom doplniť do zmluvy o dielo na stavebné práce, právo dodávateľa stavby použiť na dodanie časti diela konkrétneho subdodávateľa s tým, že bude fakturovaná suma za vykonané práce rozdelená na sumu pre dodávateľa a sumu pre subdodávateľa? Nedôjde doplnením takéhoto bodu do zmluvy k porušeniu vysúťažených zmluvných podmienok, ktoré boli predmetom verejného obstarávania konaného ešte za účinnosti bývalého zákona č. 25/2006 Z.z.?
Zmluvná pokuta, úrok z omeškania pri dodatku k zmluve
3.3.2017
JUDr. Henrieta Bicáková
Zhotoviteľ nevykonal dielo v lehote podľa zmluvy. Môže mesto uzavrieť dodatok o predĺžení lehoty až po uplynutí lehoty na vykonanie diela? Je zároveň mesto oprávnené požadovať úrok z omeškania alebo zmluvnú pokutu za dni omeškania?
Dodatočné schválenie rozpočtového opatrenia po vyhlásení VO
9.8.2016
Mgr. Miriama Draskovicova
Môže mesto obstarávať tovary a služby, v prípadoch kedy konkrétne obstaranie nie je zahrnuté v schválenom rozpočte? Čo v prípade, ak po obstaraní a dodaní tovaru alebo služby a nemožnosti od zmluvy odstúpiť alebo ju vypovedať (najmä zmluvy generované v elektronickom kontraktačnom systéme), mestské zastupiteľstvo neschváli rozpočtové opatrenie? Aká škoda hrozí mestu v prípade, že neuhradí čiastku za dodaný tovar alebo službu, pretože bude v rozpore so schváleným rozpočtom a aká sankcia hrozí mestu, ak túto čiastku uhradí aj napriek tomu, že ju nemá rozpočtovanú?
Obstarávanie audítorských služieb – výnimka a postup
17.6.2016
Mgr. Miriama Draskovicova
Spadá do ustanovenia § 1 ods. 12 písmeno a.) nového zákona o verejnom obstarávaní (konkrétne do slovného spojenia: odborná činnosť prizvanej osoby na účely kontrolnej činnosti) aj poskytovanie audítorských služieb, ak ide o zákazku s nízkou hodnotou a podlimitnou hodnotou?
Majú mestá povinnosť pri obstarávaní služieb auditu ísť cez elektronické trhovisko?
Povinný prieskum trhu
11.4.2016
Mgr. Zdenko Podhradský
Akú minimálnu sumu stanovuje nový zákon o verejnom obstarávaní na vykonanie prieskumu trhu? Môže si výšku tejto sumy upraviť obec vnútorným predpisom?
Zmena zmluvy na základe zníženej dotácie
24.3.2016
JUDr. Adriána Kováčová
Je možné uzavrieť k zmluve o dielo na základe verejného obstarávania dodatok ak sa znížila cena dotácie, na ktorú bola zmluva naviazaná?
Účasť poslanca obecného zastupiteľstva na verejnom obstarávaní
25.2.2016
Mgr. Zdenko Podhradský
Môže sa firma poslanca obecného zastupiteľstva zúčastniť verejného obstarávania obce? Nejedná sa o konflikt záujmov v prípade úspešnosti firmy takéhoto poslanca?
Ak prebehlo obstarávanie v roku 2010 ale až v tomto roku obec plánuje požiadať o vtedy neudelenú dotáciu, je povinnosťou vyhlásiť nové obstarávanie?
Obstarávať opravy miestnych komunikácií spoločne alebo jednotlivo?
23.2.2016
Mgr. Matej Trnavský
Mesto má záujem realizovať opravy chodníkov a miestnych komunikácií. Má mesto povinnosť zadať tieto opravy v jednej zákazke alebo môže každú opravu zadať samostatne?
Informovanie o obstarávaní starostom pred zasadnutím zastupiteľstva
8.1.2016
Mgr. Miriama Draskovicova
Má starosta obce povinnosť oboznamovať obecné zastupiteľstvo o verejnom obstarávaní pred jeho zasadnutím?
Obstarávanie telekomunikačných služieb
25.11.2015
Mgr. Matej Trnavský
Má obec povinnosť vybrať si poskytovateľa telekomunikačných služieb na základe zákona o verejnom obstarávaní, vzhľadom na existenciu výnimky § 1 ods. 2 písm. o) zák. 25/2006 o verejnom obstarávaní ?
K právomoci kontrolovať neukončené VO
13.10.2015
GPL Miriama Draskovicova
Môže hlavný kontrolór obce (mesta) požiadať obec o predloženie ku kontrole verejné obstarávanie, ktoré ešte nebolo ukončené, nakoľko má podozrenie, že došlo k manipulácii?
Sprístupňovanie zápisníc z otvárania obálok
2.10.2015
Mgr. Matej Trnavský
Sú podľa zákona č. 211/2000 Z. z. sprístupniteľné zápisnice z otvárania obálok pri verejných obstarávaniach, resp. čo všetko sa môže sprístupniť z výberových konaní?
Starosta obce ako člen komisie pre verejné obstarávanie
25.9.2015
Mgr. Matej Trnavský
V kompetencii starostu obce ako štatutárneho orgánu verejného obstarávateľa /obce/ je vymenovanie členov komisie pre verejné obstarávanie. Na základe tohto sa starosta obce vymenoval za predsedu komisie pre verejné obstarávanie. Nie je v rozpore byť predsedom komisie pre verejné obstarávanie a zároveň štatutárom verejného obstarávateľa /obce/. Obec nemá určenú osobu zodpovednú za verejné obstarávanie.
Hodnota zákazky cenou za hodinu v súhrnnej správe
27.8.2015
Mgr. Miriama Draskovicova
Akým spôsobom máme do súhrnnej správy v zmysle § 9 ods.9 zákona o verejnom obstarávaní uviesť zákazku, ktorá je zmluvne stanovená cenou za hodinu? Máme takúto zákazku, ktorej celková cena nie je uvedená v zmluve, dať do súhrnnej správy a ak áno, tak s akou sumou?
Obstarávanie podľa § 9 ods. 9 Zákona o verejnom obstaravaní
21.8.2015
Mgr. Matej Trnavský
Môže starosta obce vykonávať zápis z prieskumu trhu a vyhodnocovať cenove ponuky aj sám?
Zákazky na nie bežne dostupné služby podľa § 9 ods. 9 Zákona o verejnom obstaravaní
9.7.2015
Mgr. Ivana Gumanova
Súhrnná správa verejného obstarávateľa
2.3.2015
Mgr. Matej Trnavský
Ako postupovať pri vypracovaní súhrnnej správy v zmysle § 9 ods. 9 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní? Týka sa to všetkých tovarov, prác a služieb alebo iba tých, kde bolo verejné obstarávanie, prípadne prieskum trhu?
Kreovanie komisie pre verejné obstarávanie
15.1.2015
Mgr. Matej Trnavský
Kto kreuje komisie pre verejné obstarávanie v zmysle zákona 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní, starosta či aj poslanci? Môžu si poslanci uznesením vynútiť povinné členstvo v takejto komisii obce?
Predĺženie platnosti zmluvy
10.9.2014
Mgr. Matej Trnavský
Zmena dodávateľa vo verejnom obstarávaní
17.1.2014
Mgr. Veronika Tóthová
Smernica o verejnom obstarávaní
19.12.2013
Mgr. Matej Trnavský
Na základe, ktorého paragrafu je obec povinná mať vypracovanú Smernicu o verejnom obstarávaní?
Môže byť obec považovaná v právnych vzťahoch za spotrebiteľa?
13.12.2013
Mgr. Veronika Tóthová
Je možné považovať obec vo vzťahoch vznikajúcich pri dodávke tovaru alebo služieb za spotrebiteľa?
Povinnosť obce obstarávať úver
6.12.2013
Mgr. Matej Trnavský
Je obec povinná uskutočniť verejné obstarávanie na úver podľa zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní (ďalej len „Zákon o verejnom obstarávaní“)? V prípade, že je obec povinná uskutočniť verejné obstarávanie na úver, čo všetko sa započítava do predpokladanej hodnoty zákazky?
Zverejňovanie zadávania zákazky na webovom sídle zadávateľa
1.8.2013
Mgr. Igor Šumichrast
Je potrebné zverejniť zadávanie zákazky podľa § 9 ods. 9 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní napríklad aj na web stránke obstarávateľa alebo inou dostupnou formou zverejnenia na verejne dostupnom mieste v nadväznosti na §155m ods. 8 zákona o verejnom obstarávaní /napr. nástenka/?
Oznámenie o dobrovoľnej transparentnosti ex ante
1.3.2013
Mgr. Veronika Tóthová
Kedy je možné využiť oznámenia o dobrovoľnej transparentnosti ex ante a aké sú jeho právne následky?
Platnosť zmluvy o dielo a nevykonanie verejného obstarávania
21.12.2023
Simon Čačaný
Zlá referencia od verejného obstarávateľa a poškodenie dobrého mena dodávateľa
11.10.2023
Simon Čačaný
Zmena zadávacej dokumentácie verejnej zákazky a nepredĺženie lehoty podania ponúk
10.3.2023
Mgr. Adam Mikuš
Neuvedenie údajov o množstve a hodnote výrobkov v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania
10.3.2023
Mgr. Adam Mikuš
Obec s prenesenými úlohami od viac obcí a zabezpečenie in house zákaziek
10.3.2023
Mgr. Adam Mikuš
Ukončenie verejného obstarávania z dôvodu totožnosti hospodárskych subjektov
23.12.2022
Mgr. Adam Mikuš
Podiel obce na imaní spoločnosti zakladanej s iným partnerom vs. vylúčenie z verejného obstarávania a zvýšenie obchodného rizika
2.12.2022
Mgr. Adam Mikuš
Verejné obstarávanie školskej infraštruktúry s výzvou pre jediný subjekt
14.11.2022
Mgr. Adam Mikuš
Zadávanie služieb v oblasti komunálnych služieb vo verejnom záujme „in house“
2.9.2022
Mgr. Helena Laposová
Vylúčenie uchádzača a úverový prísľub banky
2.3.2022
Mgr. Vladimír Fujak
Podmienky na prepravu nebezpečného odpadu medzi členskými štátmi
14.7.2021
Mgr. Vladimír Fujak
Protokol ÚVO o výsledku kontroly vs. možnosť ujmy na právach obstarávateľa
12.2.2021
Mgr. Vladimír Fujak
Ponuka vo verejnom obstarávaní s hodnotou 0 Eur
2.10.2020
Mgr. Monika Ivanová
Súdny dvor Európskej únie z 10.8.2020 - Poverenie iného verejného obstarávateľa na vykonanie časti zákazky
14.8.2020
Mgr. Monika Ivanová
Súdny dvor Európskej únie z 14.5.2020 - K možnosti uloženia pokuty úspešnému uchádzačovi vo verejnom obstarávaní
22.7.2020
Mgr. Monika Ivanová
Súdny dvor Európskej únie z 3.5.2018 - Rozsah informačnej povinnosti verejného obstarávateľa
17.7.2020
Mgr. Vladimír Fujak
Najvyšší súd SR z 28.6.2018 - Možnosti preskúmania zákonnosti žiadosti o vrátenie finančných prostriedkov NFP
12.6.2019
Mgr. Monika Ivanová
Súdny dvor Európskej únie z 13.10.2005 - K povinnosti obchodných spoločností obce verejne obstarávať
10.4.2019
Mgr. Monika Ivanová
Najvyšší súd SR z 24.11.2011 - Odmietnutie poskytnutia informácie na základe zákona o verejnom obstarávaní
15.12.2018
Mgr. Monika Ivanová
Najvyšší súd SR z 27.4.2015 - K zodpovednosti za škodu pri neoprávnenom zrušení verejnej súťaže
28.9.2018
JUDr. Dagmar Pagáčová
Najvyšší súd SR - K skutkovej podstate trestného činu machinácií pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe
8.6.2018
Mgr. Miriama Draškovičová
Súdny dvor Európskej únie z 26.11.2015 - Určenie protiprávnosti postupu zadávania zákazky z dôvodu neuverejnenia predchádzajúceho oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania
22.3.2016
Mgr. Matej Trnavský
Najvyšší súd SR z 19.7.2013 - Inštitút priameho rokovacieho konania
20.11.2015
Mgr. Miriama Draškovičová
Okresná prokuratúra Galanta z 27.2.2015 - Protest prokurátora proti všeobecne záväznému nariadeniu o verejnom obstarávaní pre zákazky s nízkou hodnotou zadávané verejným obstarávateľom
11.6.2015
Mgr. Matej Trnavský
Súdny dvor Európskej únie z 10.7.2014 - Verejné zákazky na práce –Záväzok prenajať budovy, ktoré ešte neboli postavené
16.9.2014
Mgr. Miriama Draškovičová
Najvyšší súd SR z 1.7.2014 - Povinnosť vrátiť poskytnutý nenávratný finančný príspevok z dôvodu porušenia zmluvných povinností ako sankcia súkromnoprávneho charakteru
16.9.2014
Mgr. Miriama Draškovičová
Súdny dvor Európskej únie z 5.12.2013 - Koordinácia postupov zadávania verejných zákaziek na práce, tovar a služby
25.2.2014
Bc. Ivana Gumanová
Súdny dvor Európskej únie z 12.12.2013 - Výhradný koncesionár poskytujúci službu vo verejnom záujme
25.2.2014
Bc. Ivana Gumanová
Okresná prokuratúra Komárno z 20.3.2012 - Protest prokurátora proti uzneseniu mestského zastupiteľstva
11.2.2014
Bc. Ivana Gumanová
Najvyšší súd SR z 4.5.2010 - Zásada nediskriminácie a transparentnosť vo verejnom obstarávaní
7.2.2014
Bc. Ivana Gumanová
Najvyšší súd SR z 25.5.2012 - O námietkach voči vylúčeniu ponuky z verejného obstarávania služby elektronického výberu mýta
27.9.2012
Mgr. Alexandra Vicová
Najvyšší súd SR z 29.3.2012 - O vylúčení uchádzača zo súťaže
27.9.2012
Mgr. Alexandra Vicová
NKÚ – Nakladanie s majetkom a finančnými prostriedkami VÚC
2.12.2022
Mgr. Adam Mikuš
NKÚ c/a Trenčiansky samosprávny kraj - povinné zverejňovanie materiálov
24.6.2016
Administrátor
NKÚ c/a Vaľkovňa - Zverejňovanie údajov o vyhotovenej objednávke tovarov, služieb a prác
13.5.2016
Administrátor
Obsah je prístupný len pre registrovaných používateľov. Prosím prihláste sa, alebo ak ešte nie ste registrovaný, registrujte sa.
Obsah je prístupný len pre registrovaných používateľov. Prosím prihláste sa, alebo ak ešte nie ste registrovaný, registrujte sa.